An der Basler Weinmesse ausstellen

Wein ist Poesie in Flaschen

Seien Sie dabei! Ob Winzer, Weinhändler, Weinimporteur oder Anbieter aus Bereichen wie Weinlagerung, -kühlung, -accessoires oder Weinreisen – melden Sie sich jetzt an und überzeugen Sie die rund 32 000 Besucher an neun Tagen von Ihren Produkten.

Wir bieten Ihnen ein harmonisches, auf Sie zugeschnittenes Teilnahmepaket.

Ihre Teilnahmemöglichkeiten

Basler Weinmesse 2016 Impression

«Weinhandel»

Angebot für Weinhändler, -importeure und –produzenten

Die grosszügige Anordnung der Stände sowie das Design der Überbauung bieten eine optimale Präsentation für Ihr Weinsortiment. Das Resultat ist ein von A–Z harmonisches Erscheinungsbild. Der hohe Grad an Dienstleistungen ermöglicht Teilnehmern, sich bei der Messevorbereitung auf die wesentlichen Dinge zu konzentrieren.

Basler Weinmesse 2016

«Kleinwinzer und -winzerinnen»

Angebot für selbstkelternde Kleinwinzer

Wir bieten Kleinwinzern unterschiedlichster Herkunft ein erschwingliches Teilnahmepaket, welches gemeinschaftlich mit anderen Kleinwinzern geteilt wird. Das Angebot ist so konzipiert, dass Sie selber bestimmen können, an welchen min. drei aneinanderhängenden Tagen Sie präsent sind.

Basler Weinmesse 2014

«Weinservices»

Angebot für Anbieter von Weinlagerung, Weinzubehör, Weinreisen, Schulungen

Als Anbieter anverwandter Themen laden wir Sie dazu ein, sich an der Basler Weinmesse zu präsentieren. Wir denken an Themen wie Weinlagerung, Weinzubehör, Weinreisen, etc. Zur optimalen Produktpräsentation steht ein zugeschnittenes Messeteilnahmepaket zur Verfügung.

Exposer au salon du vin de Bâle

Le vin, c’est de la poésie en bouteille

Depuis plus de 40 ans, les amateurs de vins, les débutants et les professionnels reçoivent chaque année les conseils de personnes compétentes au salon du vin de Bâle. La principale manifestation dédiée actuellement aux vins en Suisse du Nord-Ouest a pu enregistrer une augmentation du nombre des visiteurs de 43 % durant les dernières années.

Soyez de la partie! Que vous soyez viticulteur, négociant en vins, importateur de vins ou fournisseur des secteurs du stockage du vin, du rafraîchissement du vin, des accessoires pour les vins ou des découvertes du patrimoine viticole, inscrivez-vous dès à présent et convainquez pendant neuf jours près de 32 000 visiteurs d’acheter vos produits.

Nous vous proposons un package de participation harmonieux, adapté à vos besoins.

Date
Du 28 octobre au 5 novembre 2017
Heures d'ouverture
Lundi – samedi, de 15 à 21 h
  Dimanche, de 13 à 19 h  
Lieu
Messe Basel, Hall 2.1  
Prix d’entrée CHF 18.-
 
Âge d’entrée 18 ans, sauf s’ils sont accompagnés d’un adulte
 
Visiteurs 31 925  
Exposants 130  
Zone de chalandise Suisse du Nord-Ouest  
Structure du visitorat 85 % consommateurs finaux  
  15 % visiteurs professionnels
 
Basler Weinmesse 2015

Votre potentiel

  • 75 % des participants évaluent positivement le salon du vin de Bâle.
  • Près de 78 % des participants jugent favorablement le nombre de visiteurs et leur qualité.
  • On s’adresse avec succès à 85 % au groupe cible entre 26 et 55 ans indiqué par les exposants.
  • L’objectif de participation au salon de «nouveaux clients » est le plus fréquemment cité. Il est apprécié positivement par 82 %.
  • 71 % des participants jugent positif l’objectif «Ventes / achats».
  • 1/3 des exposants déclarent avoir réalisé en 2016 un chiffre d’affaires supérieur à celui de l’année précédente.
  • Les intentions d’acheter et de commander sont le motif de visite le plus souvent cité, suivi du besoin d’information sur les nouveautés et les produits.

Exhibit at the Basel Wine Fair

Wine is poetry in bottles

For more than 40 years, wine lovers, newcomers and experts have received competent advice at the annual Basel Wine Fair. Over the past five years, this fair – which is now the leading specialist wine event in northwest Switzerland – has registered a 43% increase in visitor numbers.

Don’t miss the opportunity to be there too! Whether you are a wine grower, a wine dealer or a wine importer or if you supply wine storage and wine cooling products or wine accessories, or, indeed, organise wine trips – register right now and convince the 32 000 or so visitors who attend the fair over the nine days of what you have to offer.

We can provide you with a participation package harmoniously tailored to your company. Please contact us.

Date
28 October – 5 November 2017
Opening hours
Monday to Saturday, 15 – 21
Sunday, 13 - 19
Admission price Day ticket: CHF 18.-
Admission age 18 years, younger persons must be accompanied by an adult
Visitors 31 925
Exhibitors 130
Catchment area Northwestern Switzerland
Visitor structure 85% end consumers
  15% professional visitors
Basler Weinmesse 2015

Your potential

  • 75% of participants rate the Basel Wine Fair positively.
  • Around 78% of participants rate both the number of visitors and their quality as good.
  • Exhibitors had a success rate of 85% in addressing their target visitor group in the 26 to 55 age bracket.
  • The most frequently cited reason of “new customers” given for participating in the fair was positively rated by 82%.
  • 71% of participants rate the target of “selling/concluding sales” as positive.
  • 1/3 of exhibitors report achieving more sales in 2016 than the year before.
  • The reasons most cited by consumers for visiting the fair are the intention to make purchases and place orders, followed by a need for information on products and innovations.
Basler Weinmesse 2016 Impression

«Small Winegrowers» Participation Package

Offer for small winegrowers who press their own grapes

This time, we are offering small winegrowers of different origins an affordable participation package, shared with other small winegrowers on a communal basis. The offer is designed in such a way that you yourself can decide on which three consecutive days (minimum) you are present. Winegrowers who meet the following criteria are invited to participate:

Origin
Europe
Function Wine production, including grape pressing
Participation First time at the Basel Wine Fair
 

Depending on the country and region, the term «small winegrower» covers different-sized areas under cultivation and different production quantities. We expect participants to realistically determine for themselves whether they count as small winegrowers in their specific country and region.

Öffnungszeiten

Tickets

Weinsuche

Anreise

Impressionen

Anmeldung Aussteller

Partner

Riedel Logo Roesch Valser

Medienpartner

falstaff BaZ vinum

Teilen: